سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین های دیجیتال

معرفی سه ویژگی دوربین کانن برای عکاسی بهتر از مناظر طبیعی


معرفی سه ویژگی دوربین کانن برای عکاسی بهتر از مناظر طبیعی

در عکاسی از مناظر طبیعی ؛ بسیاری از اوقات وجود دارند که به نظر می رسد عکس ها چنان که باید مطلوب نبوده و با کاستی هایی روبرو می باشند . در این شرایط آکاهی از برخی از ویژگی  های موجود در درون دوربین ؛ به بهتر شدن حالت رنگ , نور و تاثیر گذاری کلی عکس می تواند کمک نماید . در این مطلب ؛ این ویژگی ها را مورد اشاره قرار می دهیم .

تعمیر دوربین کانن

ویژگی شماره 1 – دمای رنگ نور ( وایت بالانس )

گزینه وایت بالانس خودکار یا AWB در زمان های عکاسی با نور طبیعی روز ؛ یک ویژگی مفید در به دست آوردن حالت دقیق رنگ ها است اما این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که این گزینه تنالیته رنگ های قوی همچون قرمز و نارنجی در زمان های طلوع یا غروب افتاب را به شدت اصلاح می کند . در نتیجه عملکرد این حالت ؛ رنگ ها از قدرت کافی برخوردار نخواهند بود .

تعمیر دوربین کانن


تعمیر دوربین کانن

ویژگی شماره 2 – استفاده از حالت بزرگنمایی تصویر برای دستیابی به فوکوس دقیق

در عکاسی از مناظر طبیعی ؛ فوکوس دوربین اهمیت فوق العاده زیادی دارد و از این روی توجه کردن به آن نیز بسیار مهم خواهد بود ..

 

نکته : برای دستیابی به حالت فوکوس دقیق تر از گزینه های  focus peaking یا  Focus Guide در صورت وجود در دوربین ؛ می توان استفاده نمود .

 

فوکوس کردن با استفاده از عملکرد بزرگنمایی تصویر


ویژگی شماره 3 – براکت گذاری نوردهی خودکار ( AEB )

زمانی که از فرمت JPEG برای عکاسی استفاده می شود ؛ دقت در تنظیمات نوردهی اهمیت بسیار زیادی دارد اما در صحنه های دارای کنتراست بالا ؛ تصمیم گیری در رابطه با حالت صحیح نوردهی و به دست آوردن آن کمی دشوار می باشد . در این شرایط دو گزینه را می توان استفاده نمود :

 

استفاده از جبران نوردهی دستی برای هر شات

یا

استفاده از براکت گذاری نوردهی خودکار ( AEB )


 

تعمیر دوربین کانن

 

تعمیر دوربین کانن در تهران